Communicatie & Visualisering
Hazenberg Archeologie heeft veel ervaring opgebouwd in de communicatie van archeologie naar het grote publiek: open dagen organiseren, nieuwsbrieven en publieksboeken maken en een gedegen persvoorlichting voeren. Door een goede voorlichting komt het onderwerp archeologie op de juiste positieve manier aan bod.
Of u nu een (semi)publieke instelling bent, of projectontwikkelaar: archeologie hoeft voor u niet slechts een wettelijke beperking te zijn. Het is een kans, en wij helpen u die kans te benutten. Door bijvoorbeeld archeologie te gebruiken in de branding van een nieuwbouwwijk of een winkelcentrum.
Communicatie archeologisch onderzoek
Voorafgaand aan, tijdens of na een opgraving: er zijn tal van tools die u kunt inzetten om munt te slaan uit archeologie:
- open dagen en rondleidingen bij opgravingen
- (digitale) nieuwsbrief ‘Archeologie Actueel’
- renconstructietekeningen en -animaties
- persvoorlichting
- publieksboekjes ‘Stap in het Verleden’
Archeologische visualisering
Archeologie als thema in de openbare ruimte: een parkeergarage, winkelcentrum of woonwijk. Het ligt voor de hand om archeologie hier in te zetten omdat het de locatie een unieke identiteit verschaft. Hazenberg Archeologie vertelt het verhaal van de plek, over de plek, aan de plek. Voorbeeld Woerden & Voorbeeld Limesbezoekerscentrum Zwammerdam
Route ontwikkeling
Audio-, ontdek- en wandel- en fietsroutes gaan goed samen met een archeologisch of historisch verhaal over de locatie en omgeving. Hazenberg Archeologie ontwikkelt en implementeert deze routes op creatieve wijze. Voorbeeld audiotour Nijmegen